جهت استفاده از خدمات بادپا میبایست قوانین و مقررات آن را مطالعه نمایید

قوانین و مقررات مشتری

۱- تعاریف و اصطلاحات

اصطلاحاتی که در این شرایط و قوانین به کار رفته است دارای معانی مشروح زیر است:
۱-۱ بادپا: شرکت حمل و نقل کالای تهران پیک بادپا که تحت عنوان بادپا خدمات ارایه می‌کند.
۱-۲ اپلیکیشن بادپا : پلتفرمی است برای ارایه خدمات نرم‌افزاری حمل بار و کالا به مشتریان .
۱-۳ مرکز تماس ۸۲۸۲ : درگاه ثبت سفارش تلفنی بادپا
۱-۴ شعبه : شعب تهران و شهرستان که از بادپا مجوز فعالیت رسمی داشته باشند .
۱-۵ قرارداد خصوصی: توافق کتبی یا الکترونیکی فی‌مابین بادپا و مشتریان یا سایر طرف های تجاری بادپا، جهت بهره‌برداری از نرم‌افزار بادپا.
۱-۶ کاربر: شخصی حقیقی یا حقوقی است اعم سفارش دهنده خدمات حمل یا طرف های تجاری که از طریق اینترنت به اپلیکیشن متصل و از انواع خدمات ‌استفاده می کنند .
۱-۷ مشتریان: تمامی مشتریان و طرف های تجاری اپلیکیشن بادپا به عنوان کاربرشناخته می شوند.
۱-۸ طرف تجاری: اشخاص حقیقی و حقوقی که برابر قرارداد خصوصی از طریق ایجاد درگاه، حق بهره‌برداری موقت از اپلیکیشن را با نام تجاری خود یا مشترک با بادپا دارند.
۱-۹ حساب کاربری: حسابی است که اشخاص برای استفاده از خدمات بادپا در اپلیکیشن ایجاد کرده‌اند.
۱-۱۰ اعتبار: مبلغی است که مشتریان در حساب کاربری خود به منظور استفاده از خدمات بادپا دارند. این مبلغ به صورت پرداخت از طریق سامانۀ بانکی و کارت‌های عضو شبکۀ شتاب طبق شرایط و قوانین حاضر منظور و محاسبه خواهد شد.
۱-۱۱ قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران: قانون اساسی، قوانین عادی، آئین‌نامه‌های اجرایی، بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و کلیه ضوابط قانونی حاکم بر انجام موضوع قرارداد اعم از قانون بیمه اجباری شخص ثالث، آئین نامه راهنمائی و رانندگی.

۲- اشتراک یا حساب کاربری

۲-۱ مشتریان با ثبت‌نام در اپلیکیشن بادپا ، درخواست سفارش از طریق مرکز تماس و یا شعبات بادپا ، همچنین با هر بار استفاده از خدمات آن، می‌پذیرند که شرایط و قوانین حاضر را به صورت کامل مطالعه کرده و آن را پذیرفته‌اند. این شرایط و قوانین ممکن است در طول زمان تغییر کند این قوانین برای مطالعه مشتریان در سایت و اپلیکیشن بادپا در دسترس است.
تبصره ۱- در صورت ثبت سفارش از هر یک از طریق اپلیکیشن، شعبات و مرکز تماس بادپا حساب کاربری یا همان اشتراک برای مشتری ایجاد خواهد شد .
۲-۲ مشتریان شخص حقوقی مکلف به معرفی نماینده (شخص حقیقی) برای ثبت‌نام در اپلیکیشن هستند و اطلاعات شخص حقوقی باید به صورت کامل در اپلیکیشن قید شود.
۲-۳ مشتریان می‌پذیرند کلیه اطلاعات درخواستی اپلیکیشن را مطابق با واقعیت، صحیح و به‌‌روز وارد کنند و شخص کاربر مسئول عدم صحت و به‌ روز نبودن اطلاعات است. در صورت اثبات خلاف این موضوع، بادپا هیچ گونه مسئولیتی در مورد خسارات و مشکلات ناشی از عدم اعتبار اطلاعات اعلامی بر عهده نخواهد داشت.
۲-۴ مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری اشخاص حقیقی و یا حقوقی در اپلیکیشن یا سایر خدمات ارائه شده در اپلیکیشن بادپا انجام می‌شود، به عهدۀ مشتریان است. بنابراین مسئولیت اشخاص ثالث یا افراد غیر از کاربر که با استفاده از حساب کاربری وی از خدمات اپلیکیشن استفاده می‌کند تماما متوجه کاربر صاحب حساب است.
۲-۵ در شرایط خاصی ممکن است از مشتریان برای استفاده از خدمات، درخواست احراز هویت شود، در این شرایطی اگر مشتریان اطلاعات کافی در اختیار بادپا قرار ندهند، بادپا می‌تواند حساب کاربری آن‌ها را مسدود و از ارائۀ خدمات به نامبردگان خودداری کند.

۳- استفاده از خدمات بادپا

۳-۱ با استفاده از خدمات بادپا ، مشتریان می‌پذیرند و موظف هستند که از خدمات ارائه شده برای انجام هیچ فعالیت غیر‌قانونی طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، خلاف شرع و مخالف با عرف جامعه استفاده نکنند.
۳-۲ مشتریان حق ندارند برای سفارش حمل بار و کالا اشیاء غیرمجاز از جمله مشروبات الکلی، مواد مخدر، سلاح یا سایر اشیاء و ادواتی که طبق قانون جمهوری اسلامی ایران مجاز نیست در بسته های تحویلی قرار دهند.
۳-۳ مشتریان متعهد خواهند بود در صورت داشتن بار نامتعارف و یا هرگونه حیوانات مجاز، موضوع را قبل از رسیدن راننده به او اعلام کند. حمل حیوانات مجاز با توافق طرفین میسر خواهد بود و راننده یا راکب بادپا این حق را دارد که سفارش را نپذیرد. همچنین طبق قوانین جاری، حمل حیوانات فوق الذکر تنها در جعبه یا قفس مخصوص مجاز است.
۳-۴ مشتری متعهد می‌شود هیچ‌گاه از خدمات بادپا به صورتی که به بادپا یا طرف تجاری و شرکای آن صدمه‌ای وارد کند استفاده نکنند. در صورتی که مشتریان نسبت به سوءاستفاده از امکانات فراهم شده در خدمات بادپا در جهت منافع شخصی و یا آسیب مادی یا معنوی به منافع بادپا اقدام کنند، بادپا ضمن داشتن حق قطع خدمات و غیرفعال کردن حساب کاربری آنها، مجاز خواهد بود، با مراجعه به مراجع ذیصلاح، نسبت به پیگیری قانونی از جمله مطالبه خسارات وارده اقدام کند.
۳-۵ مشتریان می‌پذیرند بادپا می تواند از ارسال پیامک، ایمیل و یا Push Notification به عنوان راه ارتباطی با آنها استفاده کند. مشتریان می‌توانند درخواست کنند که ارسال این پیام‌ها قطع شود.
۳-۶ بادپا یا نمایندگان مورد تایید بادپا ممکن است کدهایی را به عنوان هدیه به مشتریان ارائه کنند. با وارد کردن این کدها در نرم‌افزار درصدی از هزینۀ خدمات کاسته ‌و یا مبلغ مشخصی به حساب کاربر در اپلیکیشن بادپا اضافه ‌می‌شود.

۴- هزینه ها و پرداخت

۴-۱ مشتریان می‌پذیرند امکان استرداد هزینه‌هایی که بر اساس شرایط استفاده از خدمات به بادپا می‌پردازند وجود ندارد. بادپا مغایرت در هزینه اعلامی و پرداخت شده را تنها در ۴۸ ساعت اولیه رسیدگی می‌کند بنابراین مشتریان باید موضوع را در همان ۴۸ ساعت اولیه به اطلاع بادپابرسانند.
۴-۲ مشتریان می‌پذیرند هزینۀ ارائه خدمات اعم از سفارش از طرف بادپا مشخص می‌شود و پس از استفاده از آن نمی‌توانند اعتراضی نسبت به هزینۀ اعلام شده داشته باشند. بدیهی است از آنجایی که مشتریان مجاز به عدم پذیرش هزینۀ اعلام شده از سوی بادپا هستند، در صورت قبول، متعهد به پرداخت آن می‌شوند. به همین منظور مشتریان با قبول این شرایط و قوانین به بادپا اختیار دریافت و وصول مبالغ مورد مطالبۀ بادپا را از محل اعتبار کاربری خود می‌دهند.
۴-۳ مشتریان می‌پذیرند هزینۀ سفارش اعلام شده از سوی بادپا، ممکن است بسته به شرایط سفارش از جمله نوع سفارش، زمان سفارش، مدت زمان تخمینی سفارش، مبدا، مقصد و مسافت سفارش، تغییرات اعلام شده در حین سفارش و یا عوامل دیگر متغیر باشد. رقم اعلام شده از سوی بادپا بر اساس استانداردهای قیمت‌گذاری بادپا تعیین شده است و در صورت پذیرش آن از سوی مشتریان حق طرح هیچگونه ادعا و اعتراضی درباره آن وجود نخواهد داشت.
۴-۴ مشتریان می پذیرند از طریق هر یک از درگاه های بادپا اعم از اعتباری و نقدی هزینه خدمات انجام شده توسط بادپا را بپردازند .

۵- مسئولیت بادپا

۵-۱ بادپا با تمام امکانات خود از جمله مرکز تماس، واحد رسیدگی به شکایات و فرایند میانجیگری، تمامی تلاش خود را برای جلب رضایت مشتریان و رفع هرگونه اختلاف احتمالی بین آنها در زمان استفاده از خدمات بادپا به کار می‌گیرند.
۵-۲ بادپا با استفاده از نظارت‌های خود و انجام نظرسنجی از مشتریان در انتهای سفارش تلاش می‌کند خدمات با کیفیت مطلوب به مشتریان ارائه دهد.
۵-۳ چنان‌چه هر یک از مشتریان بادپا و سوپر اپ بادپا در زمان استفاده از خدمات آن با مشکلی مواجه شوند برابر شرایط فوق می‌توانند شکایت خود را از طریق مرکز تماس و واحد رسیدگی به شکایات بادپا و سوپر اپ بادپا مطرح کنند. بادپا وهمکاران تجاری پیگیری لازم را بنا به مورد انجام خواهد داد و تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات به‌عمل خواهد آورد.
۵-۴ همۀ اطلاعات مورد نیاز مشتریان درباره نحوه و شرایط ارائه خدمات بادپا و استفاده از نرم‌افزار‌های ارائه‌دهنده خدمات اعم از مشتری و راننده، توسط بادپا و طرف تجاری در نرم‌افزار قرار داده شده است. اشخاص می‌توانند با مراجعه به قسمت مذکور و مطالعۀ آن‌ کاملا با شرایط ذکر شده و خدمات بادپا یا سوپر اپ بادپا آشنا شوند. همچنین همکاران بادپا در مرکز تماس پاسخگوی هرگونه ابهام و سوال مشتریان هستند.
۵-۵ مسئولیت بادپا وهمکاران تجاری فقط در فرضی متصور است که مشتریان از طریق اپلیکیشن، مرکز تماس و شعبات بادپا اقدام به اخذ خدمات کرده باشند. لذا اگر کاربر راننده و کاربر مشتری که در اپلیکیشن بادپا ثبت‌نام کرده‌اند خارج از درگاه های ثبت سفارش بادپا با یکدیگر بر انجام سفارش توافق کنند هیچ‌گونه مسئولیتی متوجه بادپا نخواهد بود.

۶- مسئولیت مشتریان

۶-۱ مسئولیت همۀ اقدامات و افعال مشتریان که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم در هنگام استفاده از خدمات بادپا از طریق هر یک از درگاه های ثبت سفارش قوانین مدنی (ورود خسارت به اموال مشتریان) باشد، برعهدۀ شخص متخلف بوده و بادپا و طرف تجاری هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهند داشت. بادپا و طرف تجاری می‌توانند ضمن غیر فعال کردن حساب کاربری متخلف، از طریق مراجع ذیصلاح، اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی خود به عمل آورند.
۶-۲ هرگونه اقدامی از سوی مشتریان که منجر به ورود خسارت به شهرت، اعتبار و دارایی‌های بادپا شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی خواهد شد. بادپا این حق را برای خود محفوظ می‌داند که حساب کاربر متخلف را مسدود کند و در صورت نیاز اقدامات قانونی لازم را علیه متخلف به‌عمل آورد و خسارت و حقوق قانونی خود را مطالبه کند.

۷- شرایط و ویژگی سفارش بار

۷-۱ چنانچه فرستنده بر خلاف اظهار خود محموله ای را که حمل آن برابر مقررات و قوانین جاری کشور ممنوع می باشد ارسال نماید ، مسئولیت پاسخگویی قانونی و عواقب آن در کلیه مراجع اداری و قضایی ذیربط مستقیما بر عهده او بوده و می بایست خساراتی را که بر اثر این امر به شرکت وارد آمده است ، جبران نماید.
۷-۲ فرستنده مکلف است هنگام درخواست سفارش خود ، نوع و ارزش تقریبی آن را اعلام نماید در غیر اینصورت شرکت هیچگونه مسئولیتی در قبال خسارت وارد آمده به محموله نخواهد داشت همچنین در صورت پس کرایه بودن سفارش و عدم پرداخت مبلغ بارنامه توسط گیرنده ، فرستنده موظف به پرداخت هزینه می باشد .
۷-۳ شرکت از دریافت و ارسال محمولات آتش زا، محترقه، منفجره و مواد شیمیایی مجهول الهویه تحت هر عنوان و همچنین مایعاتی که فاقد بسته بندی مناسب باشند معذور خواهد بود .
۷-۴ چنانچه زمان بارگیری و تخلیه بیش از مدت زمان اعلامی در بارنامه به طول بیانجامد مشتری میبایست به ازای زمان اتلافی ، مبلغی را با هماهنگی مرکز تماس علاوه بر کرایه به راننده پرداخت نماید .
۷-۵ بر اساس این توافقنامه، کلیه مسئولیت های فرایند حمل محموله های جابجا شده توسط پیک بادپا بر اساس ارزش محموله مندرج در بارنامه تضمین می گردد در غیر اینصورت هیچگونه مسئولیتی متوجه شعبه نخواهد بود در صورت خسارت مدیر شعبه مسئول حوادث و تقصیراتی است که در مدت حمل و نقل واقع شده است اعم از اینکه خود مباشرت به حمل و نقل کرده و یا شخص دیگری را مامور نماید بدیهی است در صورت هرگونه ادعا در مراجع قضایی مدیر شعبه پاسخگو می باشد .
۷-۶ شرکت هیچگونه تعهدی در قبال ضرر و زیان ، در صورت بروز موارد زیر نخواهد داشت : ۱) بلایای طبیعی ۲)شرایط فورس ماژور ۳) نواقص پنهان و یا عیوب ذاتی محموله
۷-۷ با قرارگرفتن محمولات روی وسیله نقلیه و اتمام کار بارگیری ، بیمه شروع و با رسیدن وسیله نقلیه به مقصد مذکور در بیمه نامه ، بیمه خاتمه می یابد .
۷-۸ در صورت تحویل مرسولات با ارزش و گرانبها وجوهات نقد، مسکوکات، طلا، اوراق بهادار، چک و سفته‌ی قابل وصول بیش از مبلغ مندرج در بارنامه و اپلیکیشن بادپا و مغایر بودن مورد سفارش با مفاد آن ، مشتری شخصاً مسئول عواقب آن خواهد بود.

۸- موارد فنی

مشتریان حق ندارند هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیرمتداول به هیچ بخش از اپلیکیشن بادپا، یا سامانه‌های مرتبط با بادپا انجام دهند.

۹- حریم خصوصی

عایت حریم شخصی کاربران برای بادپا بسیار حائز اهمیت است در این متن نحوۀ ذخیره‌سازی و استفادۀ بادپا از اطلاعاتی که در نتیجه استفادۀ کاربران از خدمات بادپا در سامانۀ بادپا ثبت می‌شود شرح داده شده است.

 

جمع‌آوری اطلاعات

 

اطلاعات اولیه شما که به صورت مستقیم در فرآیند ثبت سفارش، ارسال درخواست سفر، تماس با مرکز تماس ،تماس با شعبات یا روش‌های دیگر در بادپا ثبت می‌کنید. این اطلاعات شامل نام، نام خانوادگی، ، شماره تلفن همراه، شماره تلفن ثابت، آدرس، آدرس پست الکترونیکی و… می باشد .
علاوه بر اطلاعاتی که شما به صورت مستقیم در سامانه ثبت می‌کنید، برخی از اطلاعاتی که در نتیجۀ استفادۀ شما از سرویس تولید می‌شود نیز در بادپا ذخیره خواهد شد :
۱ – اطلاعات مکانی
هنگامی که شما از اپلیکیشن بادپا استفاده می‌کنید موقعیت مکانی مبدا، موقعیت مکانی مقصد ، مسافت طی شده،مدت زمان مسافت طی شده و اطلاعاتی از قبیل سفر انجام شده ذخیره می‌شود.
۲ – تراکنش‌های مالی
هنگامی که شما اعتبار حساب کاربری خود در بادپا را از طریق کارت‌های بانکی شارژمی کنید، شمارۀ تراکنش، شماره پیگیری بانک و زمان انجام شده که از طریق سیستم بانکی کشور ثبت می گردد در سامانه بادپا و در حساب کاربری مشتری ذخیره می گردد لازم به ذکر است بادپا هیچ‌گونه دسترسی به اطلاعات کارت بانکی شما ندارد.